Check the new version here

Popular channels

Review Rinse Repeat - A Thousand Suns

Miren lo que encontre en LPLive.net

It's funny how the music business works. Release an amazing debut album, and it is generally recognized as such by critics and laymen, helps to set a new genre standard, is replayed for years, and assists the band in building a huge fanbase. After that is when things get weird. If the band in question decides not to vary their formula, makes mediocre music that retains many of the elements of their original material, and plays it safe, their fans stick by them and the critics aren't too harsh (see: the response to my review of the new Goo Goo Dolls album). However, if the band realizes that to make a real, long-lasting impact on the world they must be fluid, maturing with every album, changing their sound, exploring new territory, they are vilified by former "fans" and critics alike. They are disparaged all over the internet, ignored and/or disemboweled by elitist music listeners, and their efforts at making cutting-edge, mature, different music are mocked, whether or not the mockery is justified. And in many cases, it isn't.

Linkin Park is a perfect example of this phenomenon. Though they've certainly never been darlings of the critics, their 2000 debut Hybrid Theory kicked off the decade with an enormous statement: nu-metal can generate good music. Rap and rock don't have to battle - they can be melded together if you have a good, hot blowtorch. 2003's Meteora laughed in the face of the "sophomore slump," stating strongly that loud modern rock music could be good, and establishing Linkin Park as one of the most important and biggest bands of the decade.


Traduccion:

Es curioso cómo funciona el negocio de la música. Liberar un sorprendente álbum de debut, y es generalmente reconocida como tal por los críticos y los laicos, ayuda a establecer un estándar nuevo género, se repite desde hace años, y asiste a la banda en la construcción de una base de fans enorme. Después de eso es cuando las cosas se ponen raras. Si la banda en cuestión decide no variar su fórmula, hace música mediocre que mantiene muchos de los elementos de su material original, y juega a lo seguro, a sus fans apeguen a ellas y los críticos no son demasiado duras (ver: la respuesta a mi reseña del nuevo álbum de Goo Goo Dolls). Sin embargo, si la banda se da cuenta de que para hacer un impacto real, duradero en el mundo que debe ser fluido, madurando con cada álbum, cambiar su sonido, explorando un nuevo territorio, que son vilipendiados por el ex "fans" y la crítica. Ellos son desacreditados por todo el Internet, ignorado y / o destripados por los oyentes de música elitista, y sus esfuerzos para hacer de vanguardia, madura, se burló de música diferente, incluso la burla está justificada. Y en muchos casos, no lo es.

Linkin Park es un ejemplo perfecto de este fenómeno. A pesar de que nunca ha sido sin duda favorito de la crítica, su debut Hybrid Theory 2000 se inició la década con una declaración enorme: nu-metal puede generar buena música. Rap y el rock no tienen que luchar - pueden ser melded juntos si usted tiene un soplete bueno y apasionado. 2003 de Meteora se rió en la cara de la crisis "segundo", indica firmemente que la música fuerte de rock moderno podría ser bueno, y el establecimiento de Linkin Park como uno de los más importantes y más grandes bandas de la década.


Saquen sus conclusiones!

Fuente
0
0
0
0
0No comments yet